Happy Chiang Mai, Junglebook & Hippie Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Schweitzer - WaarBenJij.nu Happy Chiang Mai, Junglebook & Hippie Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Schweitzer - WaarBenJij.nu

Happy Chiang Mai, Junglebook & Hippie Pai

Door: Eva Schweitzer

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 April 2015 | Thailand, Chiang Mai

We zijn nu al een tijdje aan het vertoeven aan de andere kant van de wereld maar het schrijven schiet er door al het moois een beetje bij in helaas.

We zijn na ons laatste culturele dorp vertrokken richting het Noorden om naar Chiang Mai te gaan om Songkran te vieren.

Songkran is het Thaise nieuwjaar. Ze vieren het hier 3 dagen met feestjes, alcohol, water, eten, icebuckets, en nog meer water. Het is het meest fantastische wat ik ooit heb meegemaakt!!
Volledig bepakt in waterproof outfit, waterpistool, superhip waterdichttasje en uiteraard zonder zonnebrand :gingen wij de straat op. Geen idee wat ons te wachten stond werden we na 100 meter volledig zonder enig schuldgevoel helemaal onder gegooid met emmers water door 5-jarige kinderen. ' Happy Songkran': zeggen we dan maar. De meeste mensen zitten in een truck met achterlading en zitten daar gemiddeld met 8 personen in en 2 enorme emmers water. Ook staan veel mensen aan de kant die je van alle kanten zo nat mogelijk proberen te krijgen. De tuktuks en de toeristen zijn duidelijk het grootste doelwit en na 2 minuten midden in het gevecht hebben we versterking gehaald. Onze nieuwe wapens waren mijn ' Hello Kitty supersookergun' en Roos haar bucket met touw waarmee je uit de rivier en ieder andere mogelijke emmer water kan halen. Het voelde aan als een soort Koningsdag met alle kraampjes en mensen op straat alleen is iedereen hier nat. Van 5-jarige kinderen, tot oma's de regel is hier ' NO MERCY'. Langs de weg kun je overal vers streetfood halen, en ijs. Dit zijn blokken van weet ik hoeveel liter ijs die ze voor ongeveer 1 euro konden kopen om hun wateremmers nog iets verfrissender te maken voor alle toekomstige slachtoffers. Het is het meest vrolijke wat ik ooit heb meegemaakt, het is alsof iedereen weer kind is en het lijkt wel een paradijs aan gelukkige mensen. Soms heb je even zo'n besef momentje als je weer eens een droge Thai op de scooter vol hebt geraakt met de HelloKitty gun. Dan twijfel je of dit wel kan en of het niet raar is, maar als oma Thai weer een icebucket in je nek legt vergeet je dat erg snel.

Het idee van het water is ontstaan om het zegenen van de Budda beelden en de monniken en daardoor ook de mensen en zo is ongeveer het enorme water festival ontstaan, dachten wij.

Alle tempels in de stad zijn ook grote trekpleisters en worden prachtig versierd en hier wordt nog echt gezegend. Ook hebben ze hierlijk eten: altijd mooi die Monniken!

Onze eerste dag eindigde met de zonsondergang waar we onszelf aantroffen in een bar met live muziek Chang Bier, HongTong whiskey, dronken knuffelende Thaien, en watervechtende Backpackers. Zonder enige bewaping vervolgden wij onze tocht richting Hotel voor de avond switch waar we nog wat mensen oppikten vanuit het Hotel. Het werd een avond ' Zoe's Garden' , waar letterlijk de hele stad op uittrekt. Na een bloedbad van mijn wond, wat zwarte gaten, en verloren creditcard en een meer dat fantastische eerste dag Songkran, mocht ik de volgende dag op de blaren zitten en beleefde ik de ergste (JA, ze kunnen nog erger.. ) hangover ooit.

Dag 2 Songkran was vooral overleven en gelukkig vond Roos gezelschap in het Hotel. De laatste dag zijn we weer op volle touren gegaan met gezelschap van onze Engelsman Luke. De volgende dag helaas weer iets minder lekker wakker worden met een lekkende airco, waar mijn indische pita met duizend chillies niet zo lekker was gevallen op mijn zwakke maag. Ik heb me maar mentaal voorbereid op de jungle die dag.

De jungle was de volgende stap in het avontuur van Roos en Eva. Fantastische 3 dagen gehad met een hele leuke groep mensen en onze tourguide ' Mr Happy' ook wel Sam. Het trekking was ongeveer doorgaan 2.0 en het zweet kwam overal vandaan. De omgeving kon je pas zien als we om de 10 minuten drinkpauze hadden want je was de hele tijd je stappen aan het bekijken. Een pad hebben ze namelijk in de jungle niet. We zagen de waterval, olifanten, bamboorafting en op de 2de dag een prachtige tempel. Het was heerlijk primitief, en deed me erg aan scouting denken. Ons kamp was bij de waterval wat mijn beste douche ooit was en met een avondkampvuur en prachtige sterrenhemel kon deze trip niet beter.

Kapot en voldaan hebben we hierna nog 2 dagen chilltime gehad in Chiang Mai. Roos heeft haar eerste scooterrit hier gereden en we leven nodig! We lieten al onze kleren wassen en leefden ons uit in een enorme supermarkt waar smeerkaas 5 euro kost (helaaas). De supermarkt is een soort museum voor mij. Ik kan er uren rond hobbelen en kijken, observeren, kopen en vooral genieten van al het raars.

We zitten nu in Pai. Hier is alles echt hippie 5.0! Alleen maar backpackers en hostels. Het is heel klein en ligt in een prachtige omgeving op de berg. We slapen in een bamboohutje, schoenen zijn overrated, rastahaar en afros's zijn het straatbeeld en op iedere hoek verse fruitshakes. Een scooter is het beste wat me is overkomen tot nu toe. WAT EEN DING! Ik voel me als een soepele superheld als in over de straatjes (aan de linkerkant) over de heuvels cross. Ik ga zo'n 40 km/h max, maar het kan me niets schelen. Vandaag de waterval beklommen en gegleden en helaas is het hier voor de 2de dag op rij aan het stortregenen. Dus wij hebben een paar uur vastgezeten op de berg in een koffietentje met nog 7 andere doorweekte backpackers. Op de terugweg zijn we toch door de regen gaan touren en met een roze handdoek als cape voelde ik me net een superheld op de scooter, alsof ik de wereld aankon met 20 km/h en een roze handdoek..

Pai is de beste plek om alleen maar te chillen en vooral weinig te doen, mojito's te drinken, mensen te ontmoeten, scooter rijden, eten, slapen, boek lezen, en bar hangen.

Wij gaan deze chille plek toch verlaten om overmorgen naar Laos te gaan omdat we eigenlijk nu al te lang in Thailand zijn. We nemen de slowboat en dat duurt zo'n 3 dagen voor we onze bestemming bereiken.

Soooo far soo good, zelfs met deze immense hoeveelheid aan regen!

  • 23 April 2015 - 16:16

    An Schweitzer:

    Lieverd wat zou ik graag om een hoekje kijken.maar ik wachtel op de volgende foto's .Veel plezier de groetjes aan Roos dikke knuffel voor beide .xxxx

  • 23 April 2015 - 16:46

    Loes:

    Hahahaha eef fantastisch verhaal! Je twijfelde nog zo of je wel een blog moest doen, maar gelukkig heb je het gedaan! Je kan echt heel leuk schrijven! Ik kijk alweer uit naar de volgende, en naar de foto's!!! Heel veel liefs!

  • 23 April 2015 - 16:48

    Esmée Jongen:

    Oooh wat supergaaf Eef! Klinkt echt alsof jullie het daar heel goed hebben :-). Volgend jaar oud en nieuw in Leiden hetzelfde vieren? :P

  • 23 April 2015 - 21:28

    Pap:


  • 23 April 2015 - 22:21

    Cathy:

    Lieve Eva, ik heb genoten van je verhaal, blijf genieten ik kijk uit naar jullie volgende avonturen XX liefs Cathy

  • 24 April 2015 - 00:29

    Yoke:

    Wow, wat een avonturen!
    Liefs voor jou en Roos xxx

  • 25 April 2015 - 19:18

    Leo:

    Top verhaal. Kan niet wachten op het vervolg. Have fun

  • 03 Mei 2015 - 15:33

    Lia:

    ik had deze aflevering van Eefjes avonturen om een of andere reden gemist, maar genoot er niet minder van! Whaha, ik zie alles voor me wat je schrijft, erg komisch allemaal! Ik kijk erg uit naar je volgende avontuur! Kuzzz buufie

  • 12 Mei 2015 - 15:19

    Suzanne:

    Eef! Zoals beloofd lees ik trouw je reisverhalen! Je schrijft ontzettend leuk, klinkt allemaal als een geweldig groot avontuur! Geniet er lekker van! :) Kus van je nicht!

  • 17 Mei 2015 - 10:52

    Nanny Meunier:

    HoiEva,wat een geweldig verslag van je reis.geniet nog heel veel ,maar rij wat minder hard op de scooter.gr.Nanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Leidse student met een tussenjaar, na al het harde werken, feesten en genieten werd het tijd voor een tripje Azie. Het avontuur kan beginnen!

Actief sinds 05 April 2015
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 4028

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 27 Juli 2015

AZIE

Landen bezocht: